Bloodborne Review kukugames

  •  Είδος: Παιχνιδι ρολων (rpg)
  •  
  • ενός και πολλών παιχτών
  •  
  • Παιχνίδια από τον ίδιο κατασκευαστή: Dark Souls
  •  
  • Διάθεση: Sony
  •  

Yποθεση


θετικα
ενδιαφέροντες χαρακτήρες
ωραία αφήγηση της ιστορίας κατά τη διάρκεια του gameplay
ατμοσφαιρικά βίντεο

Δομη


θετικα
πίστες με πολλά μονοπάτια
πολλές επιλογές εξατομικεύουν την εμπειρία
ενδιαφέρουσα σχεδίαση του κόσμου, μας κινεί το ενδιαφέρον για εξερεύνηση
μηχανή που κατασκευάζει τυχαίες πίστες
προαιρετικά μυστικά και αντικείμενα που αξίζει να τα βρούμε
αξίζει να επιστρέψουμε σε προηγούμενες περιοχές για εξερεύνηση
τα όπλα έχουν πολλά πρόσθετα που βοηθούν στην ποικιλία και μας παροτρύνουν να πειραματιστούμε
ποικιλία στους εχθρούς
η ειδικότητα(class) δεν μας περιορίζει σε ένα συγκεκριμένο στιλ μάχης και αναβάθμισης
πολλά είδη χαρακτήρων(classes)
αρνητικα
έλλειψη καλού χάρτη
η φόρτωση θα έπρεπε να είναι λιγότερη

Gameplay


θετικα
τεχνητή νοημοσύνη αντιπάλων
εθιστική δράση
ενδιαφέροντες γρίφοι
επικές οι μάχες με τους αρχηγούς
πρέπει να αντιμετωπίσουμε σχεδόν κάθε εχθρό διαφορετικά
κάθε όπλο αλλάζει ριζικά το gameplay
αρνητικα
χρειάζεται πολύ εξάσκηση για να εξοικειωθούμε με το χειρισμό
βοήθειες για να μπούμε στη λογική του παιχνιδιού χρειαζόντουσαν

Γραφικα


θετικα
πολύγωνα(πολυπλοκότητα μοντέλων) χαρακτήρων
πολύγωνα(πολυπλοκότητα μοντέλων) σκηνικών
επιφάνειες(textures) στα σκηνικά
βάθος σχεδίασης(draw distance)
εφέ και φωτισμοί
ατμόσφαιρα
ποικιλία στην εμφάνιση των κομματιών της στολής
αρνητικα
ο ρυθμός ανανέωσης της οθόνης πέφτει συχνά και αρκετά
σπασίματα της εικόνας (tearing)

Ηχος


θετικα
ωραίο μουσικό θέμα
ηχητικά εφέ
η μουσική αλλάζει ανάλογα με το τι κάνουμε
ατμοσφαιρικά κομμάτια

Δικτυακο ανταγωνιστικο


θετικα
βρίσκουμε κόσμο στο δικτυακό
στο δικτυακό χρειάζεται τακτική
ανταγωνιστικό μέσα στον κόσμο του παιχνδιού
ο κίνδυνος να δεχτούμε εισβολή από άλλο παίχτη αυξάνει τη δράση

Διαδικτυακο εναντια στον υπολογιστη


θετικα
καλή μετατροπή του παιχνιδιού ενός παίχτη σε δικτυακό συνεργασίας
βρίσκουμε κόσμο στο δικτυακό
μπορούμε να μοιραστούμε τις πίστες που δημιουργούνται τυχαία
η δυσκολία κάνει χρήσιμη τη συνεργασία
Συμπέρασμα - Βαθμός

ισάξιο με τα καλύτερα παιχνίδια του είδους του
στους περισσότερους τομείς


wiki


Bloodborne is played from a third-person perspective and features action role-playing elements similar to those found in the Souls series of games, particularly Demons Souls and Dark Souls. Players make their way through different locations within the decrepit Gothic world of Yharnam, while battling varied enemies, including bosses, collecting different types of useful items that have many uses, interacting with the strange non-player characters, opening up shortcuts, and continuing through the main story.
At the beginning of the game, the player creates their character, the Hunter. The player determines the basic details of the Hunter; gender, hairstyle, name, skin colour, body shape, voice, and eye colour, are some of the details the player determines. The player also chooses a starting class, known as an Origin, which provides a basic backstory for the Hunter and sets the players starting attributes. The Origins allow the players Hunter to have a distinct play style, which, along with physical appearance, give the Hunter a unique personality. For example, one Origin may describe the Hunter as a cowardly weakling, which would indicate the player prefers to avoid conflict, while another Origin may describe the Hunter as being a ruthless, killing machine, which would indicate that the Hunter prefers to engage in combat. Another way the player defines their Hunter is by choosing what brotherhood they are a member of. These religious societies, known as Covenants, each have their own views on the world of Yharnam.
Players can return to a safe zone, known as the Hunters Dream, by interacting with lanterns spread throughout the world of Yharnam. Doing so replenishes health, but repopulates all monsters in the game world. Lanterns also serve as the games checkpoints; the player will return to the last activated lantern when they die. Positioned away from Yharnam, the Hunters Dream delivers some of the games basic features to the player. Players may purchase useful items, such as clothing, from the Messengers using Blood Echoes or Insight, level up their character by talking to the Doll, or upgrade their weapons in the workshop, among other things. Unlike Yharnam and all other locations in the game, the Hunters Dream is considered completely safe as it is the only location in the game not to feature enemies. However, the last two boss battles of the game take place in the Hunters Dream.
Bloodbornes world of Yharnam is a large map full of areas that are connected. Some areas of Yharnam are not connected to the main locations and require the player to teleport there. Players are usually presented with multiple options when progressing through locations; usually there is a main path that the player uses to progress through the story. When traversing the main path, the player will encounter paths that lead to completely different locations that are optional. Each path also eventually leads back to the central area the player started in. This provides the player with shortcuts, useful for when they die. There are many locations in the game; Forsaken Castle Cainhurst, a large, intricate castle situated away from Yharnam in a snowy environment; Upper Cathedral Ward, a cathedral that is home to one of the games Covenants, The Choir; Abandoned Old Workshop, the real location of the Hunters Dream; Yahargul, Unseen Village, a location the Hunter may be forcibly taken to that features some of the most dangerous enemies in the game; and Hemwick Charnel Lane, a forest clearing full of the games witch enemies, are some of the games locations.

σχολια

comments powered by Disqus
Back to Top