Tales of Symphonia Chronicles Review kukugames

  •  Είδος: Παιχνιδι ρολων (rpg)
  •  
  • ενός και πολλών παιχτών
  •  
  • Παιχνίδια από τον ίδιο κατασκευαστή: Tales of Xillia
  •  
  • Διάθεση: Namco
  •  

Yποθεση


θετικα
σύνθετο άλλα ενδιαφέρον σενάριο
συναισθηματικό δέσιμο με τον κύριο χαρακτήρα
ωραία αφήγηση της ιστορίας κατά τη διάρκεια του gameplay
ενδιαφέρουσες προσωπικές ιστορίες των μελών της ομάδας μας

Δομη


θετικα
καλός χάρτης
ισορροπημένη πολυπλοκότητα με την σωστή ποσότητα επιλογών και παραμετροποίησης
ενδιαφέρουσα σχεδίαση του κόσμου, μας κινεί το ενδιαφέρον για εξερεύνηση
ενδιαφέρουσες υπό αποστολές
δεν καθυστερούμε με φόρτωση
γρήγορος χάρτης
κάθε είδος χαρακτήρα(class) έχει τη χρησιμότητα του
αρκετοί χαρακτήρες να ξεκλειδώσουμε
αρνητικα
δεν υπάρχει λόγος να το ξαναπαίξουμε
αόρατοι τοίχοι μπλοκάρουν το δρόμο μας αδικαιολόγητα
πολλές αποστολές είναι παρόμοιες
μερικές φορές είναι δύσκολο να καταλάβουμε πως πάμε στην επόμενη τοποθεσία
η φόρτωση αρένας κάθε φορά που έχουμε μάχη μπορεί να κουράσει

Gameplay


θετικα
αποτελεσματικός χειρισμός
εθιστική δράση
η εξερεύνηση δένει ωραία με το gameplay
πολλοί τρόποι για κατά μέτωπο επίθεση
η μάχη θέλει πολύ επιδεξιότητα
πρέπει να αντιμετωπίσουμε σχεδόν κάθε εχθρό διαφορετικά
πολύ δράση με γρήγορο και άμεσο χειρισμό
αρνητικα
τεχνητή νοημοσύνη της ομάδας μας
αδικαιολόγητα κακή τεχνητή νοημοσύνη κάποιων εχθρών
δεν υπάρχουν επιλογές συμπεριφοράς της ομάδας

Γραφικα


θετικα
επιφάνειες(textures) στους χαρακτήρες
επιφάνειες(textures) στα σκηνικά
καλλιτεχνικό ύφος
σαν να βλέπουμε κινούμενα σχέδια
ποικιλία γραφικών στα σκηνικά
αρνητικα
εφέ και φωτισμοί
δεν είναι όλα τα σκηνικά του παιχνιδιού το ίδιο προσεγμένα

Ηχος


θετικα
ωραίο μουσικό θέμα
η μουσική αλλάζει ανάλογα με το τι κάνουμε
επιφωνήματα των χαρακτήρων μας
ήχοι σύγκρουσης

Συνεργασιας, χωρις δικτυο


θετικα
καλή μετατροπή του παιχνιδιού ενός παίχτη σε συνεργασίας
η βασική ιστορία ενός παίχτη μπορεί να παιχτεί και τετραπλό
τη θέση του υπολογιστή την παίρνει παίχτης και η συνεργασία είναι πολύ καλύτερη από ότι με τον υπολογιστή
Συμπέρασμα - Βαθμός

ισάξιο με τα καλύτερα παιχνίδια του είδους του
στους περισσότερους τομείς


wiki


Like previous installments in the Tales series, Tales of Symphonia consists primarily of three major areas: an overworld field map, town and dungeon maps, and a battle screen. The overworld map is a 3D model, featuring a scaled-down version of the games fictional world which the player travels through to reach the games locations. As with preceding games in the series, the world map can be traversed by foot, on the partys quadrupedal pet Noishe, and on flying vehicles known as Rheairds. On field maps, characters are directed across realistically scaled environments. The battle screen is a 3D representation of an area, in which the player commands the characters in battles against CPU-controlled enemies.
On the overworld and field maps, various skits between the characters can be viewed. They involve animated character portraits, subtitles, and, in the Japanese version, full voice acting. Skits concern anything from character development to side details. Overworld map skits affect Lloyds relationships with other party members. The player will be able to make certain decisions that imperceptibly affect how the other characters think of Lloyd. Some of these choices have minor ramifications for the games storyline.
Battle system
During battle sequences, the game uses the Multi-Line Linear Motion Battle System. Four characters from the party are chosen to battle; those not controlled by a player are guided by artificial intelligence with instructions set by the player beforehand. Damage dealt to the opponent fills a "Unison Gauge". When this is full, a "Unison Attack" can be triggered, allowing the party to use techniques simultaneously on a single enemy. When certain techniques are combined, a special attack results in additional damage.
After battle, a currency called Grade is awarded or subtracted based on specific criteria that are fulfilled in battle. It is used to purchase bonuses during New Game Plus. Players are also prompted to cook food after battles if they have the materials. Cooking recipes determine the benefits received such as health recovery. The degree of the benefit is determined by which character is chosen to cook.
Tales of Symphonias skill system is built around the use of "EX Gems", which come in four ranks. Each character can equip up to four EX Gems and set abilities to those gems. The abilities determine if the characters will learn Strike or Technical techniques and spells. Combinations of EX Gem abilities can also grant additional abilities called "EX-Skills". The development of a characters attributes is determined by their equipped "Title". Titles are earned through story progression, side quests, or completion of miscellaneous criteria.

σχολια

comments powered by Disqus
Back to Top